مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 بهمن 1401 ساعت 19:502023-02-05اجتماعي

کشف قبر نوزاد در کف خانه ای در محوطه 85 چمشیر


یک باستان شناس از کشف قبری متعلق به یک نوزاد در محوطه شماره 85 چمشیر و یک بنا برای تدفین شخصی محترم و محل به امانت گذاشتن استخوان های افراد متوفا برای حمل و تدفین در اماکن مقدس خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، پوریا خدیش سرپرست هیأت باستان شناسی گفت: محوطه 85 شامل مجموعه ای از سنگ چین ها است که در فاصله حدود 5/6 کیلومتری جنوب شرقی سازه سد و در دامنه کوه چم چرو قرار گرفته است.

او با بیان اینکه، اثر طبیعی و شاخص دامنه عروس درست در بالای محوطه واقع شده و در فاصله 60 متری سمت چپ محوطه مسیر یک چشمه خشک شده وجود دارد که ادامه آن به نهری کوچک در حاشیه تپه می پیوندد افزود: بخشی از این محوطه که برای کاوش انتخاب شد بر روی یک تپه کوتاه و تا حدودی مسطح شده واقع شده است.

این باستان شناس، هدف از کاوش بنای محوطه 85 را به دست آوردن تصویری روشن تر از پلان، کارکرد و همچنین مواد فرهنگی متعلق به استقراری معمولی از جوامع کوچ نشین محلی عنوان و تصریح کرد: علاوه بر این، به دلیل نبود سفال های شاخص در سطح این سازه و اطراف آن موضوع قدمت سنجی سازه نیز مورد توجه گروه کاوش قرار گرفت.

خدیش گفت: بر اساس کاوش های صورت گرفته، مشخص شد که برای استحکام بخشی به ساختمان و جلوگیری از رانش دیوارها بر اثر عوامل طبیعی نوعی زیرسازی با سنگ های لاشه یا صفه سازی صورت گرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف قبر نوزاد در کف خانه ای در محوطه 85 چمشیر

کشف قبر نوزاد در کف خانه ای در محوطه 85 چمشیر